Cum ramane cu poluarea?
Realitatea Romaneasca
Sambata, 12 Mai 2007
3541
Guvernantii tin la sanatatea noastra. Lucru cert. Asa se explica incapatanarea cu care ei tin mortis de taxa de prima inmatriculare, care amendeaza masinile ce polueaza atmosfera. Asa se explica inversunarea cu care autoritatile romane au dat piept cu UE pentru a apara cauza unui taram nepoluat, propice vietii. Dar explicatiile privind sanatatea cetatenilor, reducerea poluarii solului si atmosferei au tinut pana acum. Sa vedem de acum incolo pe unde-si mai scoate camasa Executivul de la Bucuresti, cand va trebui sa explice si romanilor, dar si celor de la UE noile tarife pentru taxa de prima inmatriculare!
Concret, noile taxe avantajeaza in continuare importatorii de automobile noi, dar incurajeaza si pe cei care aduc harburi de prin anii '90. Sunt taxate drastic automobilele cu Euro 2 si Euro 3, care nu mai pot fi cumparate decat second-hand, intrucat nu se mai fabrica si fac concurenta acerba celor noi. Deci baietii destepti din piata auto, ca exista prin toate domeniile asemenea personaje, s-au gandit, au calculat si au gasit formulele pentru a-si proteja afacerile in continuare, dar sa impace si varza. Adica Bruxellesul.
Conform noilor taxe de prima inmatriculare, pentru masinile cu Euro 1 si non-Euro se vor plati la jumatate din cat era pana acum, iar regula se va aplica si pentru cele cu Euro 4, adica pentru automobilele noi, care se fabrica in prezent. Asta ne incurajeaza sa ne cumpa-ram o masina de prin '90-'92 din Germania, un diesel care consuma putin, cum vrea romanul, pana in 1.000 de euro, sa platim o taxa de inmatriculare modica si sa ne vedem de treaba in continuare. Pe riscul tuturor, pentru ca respectiva rabla polueaza cat un autobuz vechi. Daca insa optam pentru vreo masina de doi, trei sau patru ani vechime, chiar din clasa de lux, care are insa Euro 3, adica motor nepoluant, poate fi cumparata la vreo 10.000 de euro, romanul va fi taxat drastic pentru a fi descurajat si obligat sa opteze pentru un automobil nou, dar de clasa mica sau medie, de la dealerii de masini noi de pe la noi. Asadar, cum ramane cu poluarea, cu grija fata de cetateni, cu interesul pentru o Romanie verde?
Realitatea Romaneasca
Joi, 22 Ianuarie 2009
3541
Realitatea Bihoreana
Miercuri, 21 Ianuarie 2009
3541
Realitatea Romaneasca
Miercuri, 21 Ianuarie 2009
3541
Realitatea Romaneasca
Duminica, 18 Ianuarie 2009
3541